Kontakt X:X | DOI: 10.32725/kont.2025.033
Transforming 21st-century health and social sciences education through intersectionalityEditorial
- Autonomous University of Barcelona, Faculty of Medicine, Nursing Department, Barcelona, Bellaterra, Spain
Střet zájmů:
The author has no conflict of interest to declare.
Vloženo: 23. červenec 2025; Přijato: 31. červenec 2025; Zveřejněno online: 31. červenec 2025
Reference
- . Bonwell CC, Eison JA (1991). Active learning: Creating excitement in the classroom (ASHE-ERIC Higher Education Report No. 1). The George Washington University, School of Education and Human Development, 121 p.
- . Brigidi S (2025). Group Body Mapping: Exploring Intersectional Aspects of Obstetric Violence Through Embodiment-Experiences of Migrant Women in Situations of Vulnerability. Qual Health Res. DOI: 10.1177/10497323251316444.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- . Crenshaw K (1989). Demarginalizing the intersection of race and sex: A Black feminist critique of antidiscrimination doctrine, feminist theory and antiracist politics. Univ Chic Leg Forum 1989(1): 139-167.
- . Hill Collins P (1990). Black feminist thought: Knowledge, consciousness, and the politics of empowerment. Routledge, 384 p.
- . Lee E, Kourgiantakis T, Hu R, Greenblatt A, Logan J (2022). Pedagogical Methods of Teaching Social Justice in Social Work: A Scoping Review. Res Soc Work Pract 32(7): 762-783. DOI: 10.1177/10497315221085666.
Přejít k původnímu zdroji...
- . Leyva-Moral JM, Aguayo-González M, Folch C, San Rafael S, Gómez-Ibáñez R (2022). Nursing students' perceptions of the efficacy of narrative photography as a learning method: A cross-sectional study. Nurs Health Sci 24(2): 380-386. DOI: 10.1111/nhs.12913.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- . Papadopoulos I (2018). Culturally competent compassion: A guide for healthcare students and practitioners. Routledge, 128 p.
Přejít k původnímu zdroji...
- . Watson J (2008). Nursing: The philosophy and science of caring (Rev. ed.). University Press of Colorado, 336 p.
- . Yang Q, Zou W (2025). The impact of reflective practice on the development of nursing undergraduate students. BMC Med Educ 25(1): 880. DOI: 10.1186/s12909-025-07490-3.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.