Kontakt 2019, 21(2):151-156 | DOI: 10.32725/kont.2019.003
Hodnocení samoregulované učební připravenosti studentů různých zdravotnických oborů v TureckuOšetřovatelství - původní práce
- 1 Atatürk University, Faculty of Nursing, Department of Surgical Nursing, Erzurum, Turkey
- 2 Giresun University, Faculty of Health Sciences, Department of Surgical Nursing, Giresun, Turkey
- 3 Atatürk University, Faculty of Nursing, Department of Fundamentals of Nursing, Erzurum, Turkey
Cíl: Self-learning je proces, v němž je iniciativa zaměřena na jednotlivce a v němž jednotlivec určuje své učební potřeby, cíle a učební zdroje s druhými nebo bez jejich pomoci. Vybírá si také vhodné strategie učení a vyhodnocuje výsledky učení. Tato studie byla zaměřena na určení úrovně připravenosti samoregulovaného učení studentů ošetřovatelství, porodnictví a nutriční dietetiky.
Metodika: Tato studie je popisná. Zúčastnilo se jí celkem 335 ošetřovatelů, 171 porodních asistentek a 170 studentů dietetiky. Tato studie byla provedena na místní univerzitě v Turecku.
Výsledky: Ve studii více než polovina studentů (67,7 %) prokázala vysokou úroveň (>150) samoregulační učební připravenosti. Byly zjištěny statistické rozdíly mezi akademickým rokem studentů, čtenářskými zvyklostmi a ochotou přistoupit k postgraduálnímu výcviku ve skóre samoregulační učební připravenosti.
Závěr: Naše zjištění jsou povzbudivá a mohou pomoci zaměstnancům pomáhat studentům, kteří potřebují dodatečnou pomoc v přístupu ke strategiím pro rozvoj dovedností pro sebekontrolu, touhy po učení a sebeovládání ve vzdělávacím prostředí. Budoucí výzkum by se měl zabývat usnadňujícími faktory pro samoregulační učební připravenost, překážkami pro samoregulační učební připravenost a strategiemi pro zlepšení samoregulační učební připravenosti mezi studenty zdravotnických oborů.
Klíčová slova: samoregulační učební připravenost; studenti ošetřovatelství; studenti zdravotnických oborů
Vloženo: 10. říjen 2018; Přijato: 28. listopad 2018; Zveřejněno online: 5. březen 2019; Zveřejněno: 17. červen 2019 Zobrazit citaci
Reference
- Abd-El-Fattah SM (2010). Garrison's model of self-directed learning: preliminary validation and relationship to academic achievement. Span J Psychol 13(2): 586-596. DOI: 10.1017/S1138741600002262.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed... - Abu-Moghli FA, Khalaf IA, Halabi JO, Wardam LA (2005). Jordanian baccalaureate nursing students' perception of their learning styles. Int Nurs Rev 52(1): 39-45. DOI: 10.1111/j.1466-7657.2004.00235.x.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed... - Alkan F, Erdem E (2013). The effect of self-directed learning on the success, readiness, attitudes towards laboratory skills and anxiety in laboratory. H U Journal of Education 44: 15-26.
- Aydede MN, Kesercioğlu T (2010). The effect of active learning applications on students' critical thinking skills. Journal of Dokuz Eylul University Buca Education Faculty 27: 14-22.
- Cadorin L, Bortoluzzi G, Palese A (2013). The self-rating scale of self-directed learning (SRSSDL): a factor analysis of the Italian version. Nurse Educ Today 33(12): 1511-1516. DOI: 10.1016/j.nedt.2013.04.010.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed... - Chen YF, Wang CM, Lin HJ (2006). Explore the relationships among demography, personality traits and self-directed learning. Journal of Human Resources and Adult Learning 2(2) 141-150.
- Chou P, Chen W (2008). Exploratory study of the relationship between self-directed learning and academic performance in a web-based learning environment. Online Journal of Distance Learning Administration 11(1): 22-27.
- El-Gilany A, Abusaad F (2013). Self-directed learning readiness and learning stylesamong Saudi undergraduate nursing students. Nurse Educ Today 33(9): 1040-1044. DOI: 10.1016/j.nedt.2012.05.003.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed... - Felder RM, Brent R (2005). Understanding student differences. J Eng Educ 94 (1): 57-72. DOI: 10.1002/j.2168-9830.2005.tb00829.x.
Přejít k původnímu zdroji... - Fisher M, King J, Tague J (2001). Development of a self-directed learning readiness scale for nursing education. Nurse Educ Today 21(7): 516-525. DOI: 10.1054/nedt.2001.0589.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed... - Gyawali S, Jauhari AC, Shankar PR, Saha A, Ahmad M (2011). Readiness for self-directed learning among first semester students of a medical school in Nepal. J Clin Diagn Res 5(1): 20-23.
- Karimi S (2016). Do learners' characteristics matter? An exploration of mobile-learning adoption in self-directed learning. Comput Hum Behav 63: 769-776. DOI: 10.1016/j.chb.2016.06.014.
Přejít k původnímu zdroji... - Kocaman G, Dicle A, Üstün B, Çimen S (2006). Self-directed Learning Readiness Scale: Validity Reliability Study. 3. Active Education Congress Book. İzmir: Dokuz Eylul University, pp. 245-256.
- Lestari E, Widjajakusumah D (2009). Students' self-directed learning readiness, perception toward student-centered learning and predisposition towards student centered behavior. South East Asian J Med Educ 3(1): 52-56.
Přejít k původnímu zdroji... - McCollin E (2000). Faculty and student perceptions of teaching style: do teaching styles differ for traditional and nontraditional students? Bowling Green: Mid-South Educational Research Association.
- Nadi MA, Sadjadian I (2011). Validation of a Self-directed Learning Readiness Scale for medical and dentistry students. Iranian J Med Educ 11(2): 174-182.
- Premkumar K, Pahwa P, Banerjee A, Baptiste K, Bhatt H, Lim HJ (2014). Changes in self-directed learning readiness in dental students: a mixed-methods study. J Dent Educ 78(6): 934-943.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed... - Roberson DNJ, Merriam SB (2005). The self-directed learning process of older, rural adults. Adult Educ Q 55(4): 269-287. DOI: 10.1177/0741713605277372.
Přejít k původnímu zdroji... - Safavi M, Schooshtari S, Mahmoodi M, Yarmohammadian MH (2010). Self-directed learning readiness and learning styles among nursing students of Isfahan University of Medical Sciences. Iranian J Med Educ 10(1): 27-36.
- Shokar GS, Shokar NK, Romero CM, Bulik RJ (2002). Self-directed learning: looking at outcomes with medical students. Fam Med 34(3): 197-200.
Přejít na PubMed... - Soliman M, Al-Shaikh G (2015). Readiness for self-directed learning among first year Saudi medical students: a descriptive study. Pak J Med Sci 31(4): 799-802. DOI: 10.12669/pjms.314.7057.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed... - Stewart RA (2007). Investigating the link between self-directed learning readiness and project-based learning outcomes: the case of international Masters students in an engineering management course. J Eng Educ 32: 453-465. DOI: 10.1080/03043790701337197.
Přejít k původnímu zdroji... - Yuan H, Williams BA, Fang JB, Pang D (2012). Chinese baccalaureate nursing students' readiness for self-directed learning. Nurse Educ Today 32(4): 427-431. DOI: 10.1016/j.nedt.2011.03.005.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.


