Kontakt 2022, 24(1):43-47 | DOI: 10.32725/kont.2022.003

Zlepšení sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství prostřednictvím integrovaného výcviku v oblasti veřejné zdravotní péčeOšetřovatelství - původní práce

Stefanus Mendes Kiik1, *, Muhammad Saleh Nuwa2, Yasinta Betan3, Irlin Falde Riti1
1 College of Health Sciences Maranatha Kupang, Department of Nursing, Community Nursing, Kupang, Indonesia
2 College of Health Sciences Maranatha Kupang, Department of Nursing, Medical Surgical Nursing, Kupang, Indonesia
3 Citra Bangsa University, Department of Nursing, Community Nursing, Kupang, Indonesia

Úvod: Sestry jsou v první linii ve všech zdravotnických zařízeních včetně veřejného zdraví. Je důležité připravit studenty ošetřovatelství školením v oblasti veřejného zdraví, aby získali sebevědomí pro praxi ve veřejném zdravotnickém středisku. Cílem této studie bylo prozkoumat účinky integrovaného výcviku v oblasti sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství v kontextu veřejného zdraví.

Metody: Byla aplikována kvaziexperimentální studie s použitím pre-testu a post-testu kontrolní skupiny. Pro sběr dat byl proveden jednoduchý náhodný výběr, kterého se zúčastnilo 114 respondentů (intervenční skupina: n = 76; kontrolní skupina: n = 38). Data byla porovnána ve dvou skupinách pomocí nezávislého t-testu. Měřenými výsledky byly sebedůvěra a kompetence.

Výsledky: Výsledky ukázaly, že integrovaný výcvik ve veřejné zdravotní péči může účinně zlepšit sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství. Po intervenci měla intervenční skupina významně vyšší skóre sebedůvěry a kompetence než kontrolní skupina (p < 0,001).

Závěr: Integrovaný výcvik ve veřejné zdravotní péči může účinně zvýšit sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství.

Klíčová slova: hodnocení výsledku; kontrolní skupiny; sebepojetí; veřejné zdraví; zdravotní péče
Střet zájmů:

The authors have no conflict of interests to declare.

Vloženo: 4. září 2021; Revidováno: 6. prosinec 2021; Přijato: 24. leden 2022; Zveřejněno online: 9. únor 2022; Zveřejněno: 15. březen 2022  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Mendes Kiik S, Nuwa MS, Betan Y, Riti IF. Improving nursing student self-confidence and competence through integrated public health care training. Kontakt. 2022;24(1):43-47. doi: 10.32725/kont.2022.003.
Stáhnout citaci

Reference

  1. Alamrani MH, Alammar KA, Alqahtani SS, Salem OA (2018). Comparing the effects of simulation-based and traditional teaching methods on the critical thinking abilities and self-confidence of nursing students. J Nurs Res 26(3): 152-157. DOI: 10.1097/jnr.0000000000000231. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  2. Allen JC (2012). Field training for rural public health nurses. Public Health Nurs 29(5): 473-477. DOI: 10.1111/j.1525-1446.2012.01035.x. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  3. Babenko-Mould Y, Ferguson K, Riddell T, Hancock M, Atthill S (2015). Influence of simulated and actual community vaccination clinics on student empowerment and self-efficacy for public health nursing competencies. Public Health Nurs 32(3): 277-283. DOI: 10.1111/phn.12151. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  4. Blum CA, Borglund S, Parcells D (2010). High-fidelity nursing simulation: impact on student self-confidence and clinical competence. Int J Nurs Educ Scholarsh 7 (1): 1-14. DOI: 10.2202/1548-923X.2035. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  5. Bremner MN, Maguire MBR, Keen D, Blake BJ, Santa H, Nowalk A (2020). Implementation and evaluation of SBIRT training in a Community Health nursing course. Public Health Nurs 37(2): 243-250. DOI: 10.1111/phn.12696. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  6. Chuang Y-H, Lai F-C, Chang C-C, Wan H-T (2018). Effects of a skill demonstration video delivered by smartphone on facilitating nursing students' skill competencies and self-confidence: A randomized controlled trial study. Nurse Educ Today 66: 63-68. DOI: 10.1016/j.nedt.2018.03.027. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  7. Faul F, Erdfelder E, Lang AG, Buchner A (2007). G*Power 3: a flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behav Res Methods 39(2): 175-191. DOI: 10.3758/bf03193146. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  8. Grundy SE (1993). The confidence scale: development and psychometric characteristics. Nurse Educ 18(1): 6-9. DOI: 10.1097/00006223-199301000-00004. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  9. Haron Y, Honovich M, Rahmani S, Madjar B, Shahar L, Feder-Bubis P (2019). Public health nurses' activities at a time of specialization in nursing-A national study. Public Health Nurs 36(1): 79-86. DOI: 10.1111/phn.12578. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  10. Health Department of Indonesia (2006). Guidelines for the implementation of public health care efforts at the public health center. Jakarta: Health Department of Indonesia. [in Bahasa]
  11. Ildarabadi E, Karimi-Moonaghi H, Heydari A, Taghipour A, Abdollahimohammad A, Arbabisarjou A (2014). Teaching methods in community health nursing clerkships: experiences of healthcare staff in Iran. J Educ Eval Health Prof 11: 25. DOI: 10.3352/jeehp.2014.11.25. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  12. Indonesian Community Health Nurses Association (2018). Public health nursing training curriculum for nurses in public health center. Jakarta: Indonesian Community Health Nurses Association. [in Bahasa]
  13. Indonesian Health Ministry (2019). Indonesian health profile. Jakarta: Indonesian Health Ministry. [in Bahasa]
  14. Issel LM, Baldwin KA, Lyons RL, Madamala K (2006). Self-reported competency of public health nurses and faculty in Illinois. Public Health Nurs 23(2): 168-177. DOI: 10.1111/j.1525-1446.2006.230208.x. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  15. Joyce BL, Harmon M, Johnson RGH, Hicks V, Brown-Schott N, Pilling L, Brownrigg V (2018). Community/public health nursing faculty's knowledge, skills and attitudes of the Quad Council Competencies for Public Health Nurses. Public Health Nurs 35(5): 427-439. DOI: 10.1111/phn.12409. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  16. Larsen R, Ashley J, Ellens T, Frauendienst R, Jorgensen-Royce K, Zelenak M (2018). Development of a new graduate public health nurse residency program using the core competencies of public health nursing. Public Health Nurs 35(6): 606-612. DOI: 10.1111/phn.12528. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  17. Li I-C, Chen Y-C, Hsu L-L, Lin C-H, Chrisman NJ (2012). The effects of an educational training workshop for community leaders on self-efficacy of program planning skills and partnerships. J Adv Nurs 68(3): 600-613. DOI: 10.1111/j.1365-2648.2011.05767.x. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  18. Lubbers J, Rossman C (2017). Satisfaction and self-confidence with nursing clinical simulation: Novice learners, medium-fidelity, and community settings. Nurse Educ Today 48: 140-144. DOI: 10.1016/j.nedt.2016.10.010. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  19. Lundberg KM (2008). Promoting self-confidence in clinical nursing students. Nurse Educ 33(2): 86-89. DOI: 10.1097/01.NNE.0000299512.78270.d0. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  20. Nkowane AM, Khayesi J, Suchaxaya P, Phiri ML, Malvárez L, Ajuebor O (2016). Enhancing the role of community health nursing for universal health coverage: A survey of the practice of community health nursing in 13 countries. Ann Nurs Pract 3(1): 1042.
  21. Ogawa T, Nakatani H (2020). Factors associated with professional confidence in Japanese public health nurses: A cross-sectional survey. Public Health Nurs 37(2): 272-280. DOI: 10.1111/phn.12705. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  22. Oltra-Rodríguez E, Martínez-Riera JR, Mármol-López MI, Pastor-Gallardo FJ, Gras-Nieto E, Holgado-Fernández A, et al. (2017). The training of specialists in family and community health nursing according to the supervisors of the teaching units. Enferm Clin 27(3): 179-185. DOI: 10.1016/j.enfcli.2017.02.004. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  23. Perry P (2011). Concept analysis: confidence/self-confidence. Nurs Forum. 46(4): 218-230. DOI: 10.1111/j.1744-6198.2011.00230.x. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  24. Quad Council Coalition Competency Review Task Force (2018). Community/Public Health Nursing Competencies. USA: Quad Council Coalition Competency Review Task Force.
  25. Roach MS (2002). Caring, the human mode of being: A blueprint for the health professions. 2nd ed. Ottawa, Canada: CHA Press.
  26. Sovia, Suharti, Yellyanda, Abbasiah, Nomiko D (2019). Factors affecting the performance of public health nurses in family nursing care. Enferm Clin 29 (Suppl. 1): 74-77. DOI: 10.1016/j.enfcli.2018.11.024. Přejít k původnímu zdroji...
  27. Susanto T, Bachtiar S, Turwantoko T (2019). Performance of Public Health Nurses and Coverage of the Nursing Care Program by Community Health Centers in Jember, Indonesia. Int J Community Based Nurs Midwifery 7(2): 161-168. DOI: 10.30476/ijcbnm.2019.44887. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  28. Tafwidhah Y, Nurachmah E, Hariyati RTS (2012). Competency of public health center nurses and level of implementation public health care. Nurs J Indones 15(1): 21-28. DOI: 10.7454/jki.v15i1.43. [in Bahasa] Přejít k původnímu zdroji...
  29. Torrecilla-Abril M, Crespo-Mateos AP, Cartagena-Martínez E, Oyarzabal-Arocena M, Pérez-Ortiz CI (2019). Community health training for Family and Community Health Nursing residents in a Multiprofessional Teaching Unit. Three years of experience. Enferm Clin (Engl Ed) 29(6): 336-343. DOI: 10.1016/j.enfcli.2018.04.002. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  30. Wang S, Chen W, Du Y (2019). Improving the curriculum for a community nursing training program in Guangzhou City, China. Public Health Nurs 36(1): 70-78. DOI: 10.1111/phn.12562. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  31. WHO (2010). A framework for community health nursing education. New Delhi: WHO. [online] [cit. 2020-03-21]. Available from: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/204726/B4816.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  32. WHO (2017). Enhancing the role of community health nursing for universal health coverage. Geneva: WHO Document Production Services. [online] [cit. 2020-03-20]. Available from: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/255047/9789241511896-eng.pdf?sequence=1
  33. Xia R, Li S, Chen B, Jin Q, Zhang Z (2020). Evaluating the effectiveness of a disaster preparedness nursing education program in Chengdu, China. Public Health Nurs 37(2): 287-294. DOI: 10.1111/phn.12685. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...
  34. Yoshioka-Maeda K, Katayama T, Shiomi M, Hosoya N (2018). Educational program for middle-level public health nurses to develop new health services regarding community health needs: protocol for a randomized controlled trial. BMC Nurs 17(18): 1-8. DOI: 10.1186/s12912-018-0287-x. Přejít k původnímu zdroji... Přejít na PubMed...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.