Kontakt 2022, 24(1):43-47 | DOI: 10.32725/kont.2022.003
Zlepšení sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství prostřednictvím integrovaného výcviku v oblasti veřejné zdravotní péčeOšetřovatelství - původní práce
- 1 College of Health Sciences Maranatha Kupang, Department of Nursing, Community Nursing, Kupang, Indonesia
- 2 College of Health Sciences Maranatha Kupang, Department of Nursing, Medical Surgical Nursing, Kupang, Indonesia
- 3 Citra Bangsa University, Department of Nursing, Community Nursing, Kupang, Indonesia
Úvod: Sestry jsou v první linii ve všech zdravotnických zařízeních včetně veřejného zdraví. Je důležité připravit studenty ošetřovatelství školením v oblasti veřejného zdraví, aby získali sebevědomí pro praxi ve veřejném zdravotnickém středisku. Cílem této studie bylo prozkoumat účinky integrovaného výcviku v oblasti sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství v kontextu veřejného zdraví.
Metody: Byla aplikována kvaziexperimentální studie s použitím pre-testu a post-testu kontrolní skupiny. Pro sběr dat byl proveden jednoduchý náhodný výběr, kterého se zúčastnilo 114 respondentů (intervenční skupina: n = 76; kontrolní skupina: n = 38). Data byla porovnána ve dvou skupinách pomocí nezávislého t-testu. Měřenými výsledky byly sebedůvěra a kompetence.
Výsledky: Výsledky ukázaly, že integrovaný výcvik ve veřejné zdravotní péči může účinně zlepšit sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství. Po intervenci měla intervenční skupina významně vyšší skóre sebedůvěry a kompetence než kontrolní skupina (p < 0,001).
Závěr: Integrovaný výcvik ve veřejné zdravotní péči může účinně zvýšit sebevědomí a kompetence studentů ošetřovatelství.
Klíčová slova: hodnocení výsledku; kontrolní skupiny; sebepojetí; veřejné zdraví; zdravotní péče
Střet zájmů:
The authors have no conflict of interests to declare.
Vloženo: 4. září 2021; Revidováno: 6. prosinec 2021; Přijato: 24. leden 2022; Zveřejněno online: 9. únor 2022; Zveřejněno: 15. březen 2022 Zobrazit citaci
Reference
- Alamrani MH, Alammar KA, Alqahtani SS, Salem OA (2018). Comparing the effects of simulation-based and traditional teaching methods on the critical thinking abilities and self-confidence of nursing students. J Nurs Res 26(3): 152-157. DOI: 10.1097/jnr.0000000000000231.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Allen JC (2012). Field training for rural public health nurses. Public Health Nurs 29(5): 473-477. DOI: 10.1111/j.1525-1446.2012.01035.x.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Babenko-Mould Y, Ferguson K, Riddell T, Hancock M, Atthill S (2015). Influence of simulated and actual community vaccination clinics on student empowerment and self-efficacy for public health nursing competencies. Public Health Nurs 32(3): 277-283. DOI: 10.1111/phn.12151.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Blum CA, Borglund S, Parcells D (2010). High-fidelity nursing simulation: impact on student self-confidence and clinical competence. Int J Nurs Educ Scholarsh 7 (1): 1-14. DOI: 10.2202/1548-923X.2035.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Bremner MN, Maguire MBR, Keen D, Blake BJ, Santa H, Nowalk A (2020). Implementation and evaluation of SBIRT training in a Community Health nursing course. Public Health Nurs 37(2): 243-250. DOI: 10.1111/phn.12696.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Chuang Y-H, Lai F-C, Chang C-C, Wan H-T (2018). Effects of a skill demonstration video delivered by smartphone on facilitating nursing students' skill competencies and self-confidence: A randomized controlled trial study. Nurse Educ Today 66: 63-68. DOI: 10.1016/j.nedt.2018.03.027.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Faul F, Erdfelder E, Lang AG, Buchner A (2007). G*Power 3: a flexible statistical power analysis program for the social, behavioral, and biomedical sciences. Behav Res Methods 39(2): 175-191. DOI: 10.3758/bf03193146.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Grundy SE (1993). The confidence scale: development and psychometric characteristics. Nurse Educ 18(1): 6-9. DOI: 10.1097/00006223-199301000-00004.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Haron Y, Honovich M, Rahmani S, Madjar B, Shahar L, Feder-Bubis P (2019). Public health nurses' activities at a time of specialization in nursing-A national study. Public Health Nurs 36(1): 79-86. DOI: 10.1111/phn.12578.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Health Department of Indonesia (2006). Guidelines for the implementation of public health care efforts at the public health center. Jakarta: Health Department of Indonesia. [in Bahasa]
- Ildarabadi E, Karimi-Moonaghi H, Heydari A, Taghipour A, Abdollahimohammad A, Arbabisarjou A (2014). Teaching methods in community health nursing clerkships: experiences of healthcare staff in Iran. J Educ Eval Health Prof 11: 25. DOI: 10.3352/jeehp.2014.11.25.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Indonesian Community Health Nurses Association (2018). Public health nursing training curriculum for nurses in public health center. Jakarta: Indonesian Community Health Nurses Association. [in Bahasa]
- Indonesian Health Ministry (2019). Indonesian health profile. Jakarta: Indonesian Health Ministry. [in Bahasa]
- Issel LM, Baldwin KA, Lyons RL, Madamala K (2006). Self-reported competency of public health nurses and faculty in Illinois. Public Health Nurs 23(2): 168-177. DOI: 10.1111/j.1525-1446.2006.230208.x.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Joyce BL, Harmon M, Johnson RGH, Hicks V, Brown-Schott N, Pilling L, Brownrigg V (2018). Community/public health nursing faculty's knowledge, skills and attitudes of the Quad Council Competencies for Public Health Nurses. Public Health Nurs 35(5): 427-439. DOI: 10.1111/phn.12409.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Larsen R, Ashley J, Ellens T, Frauendienst R, Jorgensen-Royce K, Zelenak M (2018). Development of a new graduate public health nurse residency program using the core competencies of public health nursing. Public Health Nurs 35(6): 606-612. DOI: 10.1111/phn.12528.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Li I-C, Chen Y-C, Hsu L-L, Lin C-H, Chrisman NJ (2012). The effects of an educational training workshop for community leaders on self-efficacy of program planning skills and partnerships. J Adv Nurs 68(3): 600-613. DOI: 10.1111/j.1365-2648.2011.05767.x.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Lubbers J, Rossman C (2017). Satisfaction and self-confidence with nursing clinical simulation: Novice learners, medium-fidelity, and community settings. Nurse Educ Today 48: 140-144. DOI: 10.1016/j.nedt.2016.10.010.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Lundberg KM (2008). Promoting self-confidence in clinical nursing students. Nurse Educ 33(2): 86-89. DOI: 10.1097/01.NNE.0000299512.78270.d0.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Nkowane AM, Khayesi J, Suchaxaya P, Phiri ML, Malvárez L, Ajuebor O (2016). Enhancing the role of community health nursing for universal health coverage: A survey of the practice of community health nursing in 13 countries. Ann Nurs Pract 3(1): 1042.
- Ogawa T, Nakatani H (2020). Factors associated with professional confidence in Japanese public health nurses: A cross-sectional survey. Public Health Nurs 37(2): 272-280. DOI: 10.1111/phn.12705.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Oltra-Rodríguez E, Martínez-Riera JR, Mármol-López MI, Pastor-Gallardo FJ, Gras-Nieto E, Holgado-Fernández A, et al. (2017). The training of specialists in family and community health nursing according to the supervisors of the teaching units. Enferm Clin 27(3): 179-185. DOI: 10.1016/j.enfcli.2017.02.004.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Perry P (2011). Concept analysis: confidence/self-confidence. Nurs Forum. 46(4): 218-230. DOI: 10.1111/j.1744-6198.2011.00230.x.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Quad Council Coalition Competency Review Task Force (2018). Community/Public Health Nursing Competencies. USA: Quad Council Coalition Competency Review Task Force.
- Roach MS (2002). Caring, the human mode of being: A blueprint for the health professions. 2nd ed. Ottawa, Canada: CHA Press.
- Sovia, Suharti, Yellyanda, Abbasiah, Nomiko D (2019). Factors affecting the performance of public health nurses in family nursing care. Enferm Clin 29 (Suppl. 1): 74-77. DOI: 10.1016/j.enfcli.2018.11.024.
Přejít k původnímu zdroji...
- Susanto T, Bachtiar S, Turwantoko T (2019). Performance of Public Health Nurses and Coverage of the Nursing Care Program by Community Health Centers in Jember, Indonesia. Int J Community Based Nurs Midwifery 7(2): 161-168. DOI: 10.30476/ijcbnm.2019.44887.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Tafwidhah Y, Nurachmah E, Hariyati RTS (2012). Competency of public health center nurses and level of implementation public health care. Nurs J Indones 15(1): 21-28. DOI: 10.7454/jki.v15i1.43. [in Bahasa]
Přejít k původnímu zdroji...
- Torrecilla-Abril M, Crespo-Mateos AP, Cartagena-Martínez E, Oyarzabal-Arocena M, Pérez-Ortiz CI (2019). Community health training for Family and Community Health Nursing residents in a Multiprofessional Teaching Unit. Three years of experience. Enferm Clin (Engl Ed) 29(6): 336-343. DOI: 10.1016/j.enfcli.2018.04.002.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Wang S, Chen W, Du Y (2019). Improving the curriculum for a community nursing training program in Guangzhou City, China. Public Health Nurs 36(1): 70-78. DOI: 10.1111/phn.12562.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- WHO (2010). A framework for community health nursing education. New Delhi: WHO. [online] [cit. 2020-03-21]. Available from: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/204726/B4816.pdf?sequence=1&isAllowed=y
- WHO (2017). Enhancing the role of community health nursing for universal health coverage. Geneva: WHO Document Production Services. [online] [cit. 2020-03-20]. Available from: https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/255047/9789241511896-eng.pdf?sequence=1
- Xia R, Li S, Chen B, Jin Q, Zhang Z (2020). Evaluating the effectiveness of a disaster preparedness nursing education program in Chengdu, China. Public Health Nurs 37(2): 287-294. DOI: 10.1111/phn.12685.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
- Yoshioka-Maeda K, Katayama T, Shiomi M, Hosoya N (2018). Educational program for middle-level public health nurses to develop new health services regarding community health needs: protocol for a randomized controlled trial. BMC Nurs 17(18): 1-8. DOI: 10.1186/s12912-018-0287-x.
Přejít k původnímu zdroji...
Přejít na PubMed...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License (CC BY-NC-ND 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.